Nov 3, 2010

Arabic Inspiration.


Bahasa Arab? Dah tahu dah. Ramai tanak masuk UIA because of this. But, so what? I'm going to love it! Ini bahasa Al-quran ye. If we can possess other languages, why not this kan? So, I have to do it very well. (Again, being positive. Kalau tidak bertindak positive terhadap diri sendiri, siapa lagi yang mampu, ye tak? :)

Alasan tiada basic? Saya pun takda la. Tapi, part 1 saya dah lepas, walaupun ramai my friends pointer meletup-letup than me. See? Semua boleh buat. Bukan dengan fikir semua susah, sampai bila-bila tak berjaya. Kan Ibu kan? :) 

Untuk Semester 2, perjuangan ARAB masih perlu diteruskan, sampai Level 6 di Main Campus nanti. And saya sangat bersyukur, awal-awal Allah swt memberi bantuan dengan menganugerahi Ustaz Mohd Azam yang sangat hebat dah sangat kelakar (ini penting!). Ya Allah, saya rasa bersemangat nak pergi kelas Arab tauuu, walaupun dia suka soal soalan cepu cemas. Memang terkontang-kanting buat sesiapa yang tak ready study from awal -.-, termasuk saya. :)

'Aisyatun Nadhirah, jangan main-main dah. Nak scholarship bukan senang. Over thousands of applications are waiting. Only Allah knows and anda kena like super-duper work smart for it okay. Aim the highest. 
-XOXO, Yourself. :)

Mood : Rasa nak makan Tomyam. My gilaa favourite tu. Ibu pun tahuu, sampai naik bosan ye Ibu? (Kau ni Aisyatun, kerja makan jee! -.-)

No comments: