Dec 31, 2010

apa cerita cuti? Part 1

Greetings. Due to rasa-jealous-menghantui-diri-kerana-hampir-kesemua-rakan2-blogger-telah-update-blog-mereka, saya bertekad bahawa today is the day when I am going to update my own. Yay *applause to myself.

Along the days during this short holiday, most of the things I was doing was at home. Seronok. Dari satu cerita korea ke another cerita korea telah saya mentelaah. Teruk kan? *Sedih dengan perangai diri sendiri, sampai homework and assignments tidak disentuh LANGSUNG. T.T
- Baru hari ini nak sentuh, bertekad kononnya selepas update blog tercinta ini, nak start buat kerja! *hantuk kepala di dinding, stress melihat perangai diri sendiri.

Okay, berbalik pada cerita. On Saturday, Sunday and Monday dah asyik keluar dengan family je, Tuesday duduk rumah (tapi lupa nak buat homework). Wednesday buat Lingusitic. Today (Thursday), keluar LAGI, teman siblings beli baju sekolah. Jumaat? Ya Allah, sekejapnya cutiiiii! *Tension. -.-

Haa, cerita harini yang best nya. Alhamdulillah, ada ujian datang nak menyedarkan saya sekeluarga. Just imagine, kunci kereta dalam kereta, and kereta berkunci! And masa itu kat Sogo! Nak cakap panic tak panic tu, Ya Rabbi, tercabut jantung. Saya serta adik-berdik punyalah susah payah mencuba serta mencuba apa yang patut tapi nothing happen jugak. Saya telah menebalkan muka pergi ke balai polis berdekatan untuk meminta bantuan tapi polis tak boleh buat apa2. Huh. Then, dapat idea untuk bergegas ke kedai kunci berdekatan. Dengan peluh-peluh ni, aku pun berlari-lari kembali ke kereta. Then the kereta can be open for the next 1 hour, lama betul. Tapi di-charge RM40, busuk, mahal betul! -.-'

 Ayah pun sanggup datang from his office, bagi support. *agaknya :)

P/S:
1. Jangan careless. Pesan ringkas seorang Ibu.
2. Kalau kau sorang-sorang, nak buat apa kalau takda orang nak tolong? Amik, Jangan careless!
3. Senang cerita, JANGAN CARELESS. *kami menyesal.

No comments: