Dec 15, 2010

what a relief.

1st time experiencing Linguistic examination.


Ini baru buku, belum termasuk ratusan nota.


Setelah hampir seharian berhadapan dengan ratusan kertas nota Linguistic, I feel like I am going to commit suicide. Its tiring. Sambil membelek nota, saya mencoretkan sedikit kata hati pada kertas. I miss home :'(


Really. At that moment, one thing that appeared in my mind was home. Yelaa, obviously that was the tension-est moment ever. Imagine lah kan, dengan kertas nota berjuta-juta itu, dalam fikiran kau hanya 'ok, aku tak habis baca pun lagi walhal exam esok' and it was 2am in the morning. Siapa tak serabut and tension kan? Rambut sudah kelihatan seperti singa. (Bukan bukan, singa kelihatan seperti saya, haha) Dah la dah lama tak balik rumah. And plus, Ibu called and told me that Maktok and my cousins were at my home. Lagilahh rasa macam *toot*.


Namun, semangatku tidak pernah patah. Inilah namanya ujian. Saya gagahi menghadapi hari seterusnya, dengan kelas dari pukul 9am hingga 4pm and the exam is at 5pm tetapi takpa! Saya boleh buat. Ibu called 15 minutes before exam and air mata non-stop mencurah-curah akibat takut akan mematahkan harapan Ibu terhadapku. Namun, Ibu memahai anak sulungnya ini. "Kalau dah usaha, takpa kakak. Kakak try your best tapi jgn pernah give up ok?". Awww, saya sangat sayang Ibu saya. 

And, now, itu sudah lepas. and I'm glad that its not that hard. TQ Ya Allah. <3

No comments: