Aug 21, 2011

Semangat baru.

Assalamualaikum wbt.

Mungkin apa yang dilihat pada diri aku ni seorang yang sangat ceria dalam kehidupan sehariannya. Bukan nak kata berlagak atau perasan nak kata diri aku ni ceria, tapi apakan daya, orang dah nak cakap macam tu, InsyaAllah terima je dengan hati terbuka. hoho :)

Tapi, sebenarnya, banyak kali dah aku pendam. Mungkin sudah terbiasa dengan situasi macam ini. Kadang-kadang, hati ini kuat meraung. Kenapa aku selalu kena macam ni? Apa lebihnya pada orang lain, kurangnya pada aku? Inilah kelemahan aku, mungkin 'kurang' bersyukur.

Allah gives us things that we need, not thing that we want.


Setiap kejadian ada hikmahnya. Mungkin Allah meletakkan aku dalam situasi macam ni kerana nak aku sedar ataupun memberikan aku salah satu skill bagaimana untuk menjadi dan menilai seorang sahabat yang baik. Kan indah bila kita selalu bersangka baik, tak ada lah hati serabut sangat.

Berseorangan lebih baik daripada beramai yang banyaknya tidak menbawa faedah.


Kadang-kadang rasa betul juga, bila certain things buat sorang-sorang, tidak serabut terlalu memikirkan perasaan orang. Tapi, aku rasa hidup berkumpulan itu perlu. Cuma, aku kena belajar face the problems and chin up! Ini baru masalah kecil, banyak menanti aku. :)

P/S: If you don't live for something, you will die of nothing. *Betul jugak ye.

No comments: